Tack hej, fuck dig, jag har fått nog

Är tillbaka i skolan, är tröttare än någonsin och orkar inte med någonting och sover så mycket om kvällarna att jag inte riktigt hinner med att tänka, ändå känner jag mest HEJ-JAG-HETER-VENDELA-OCH-JAG-ÄR-EXPERT-PÅ-ATT-FALLA-TILLBAKA och bryter ihop och gråter till kärlekslåtar på tåget lite för ofta. All bitterhet har förvandlats till samma gamla jävla känslor och allt känns precis som för en månad sedan igen.
 
Hjärtat, huvudet, fingrarna, kroppen som var böjd konvext mot taket, andetagen, mina slöa nävar som har knutits. Huvudet viskar "idioter, idioter, idioter", alla viskar "idioter, idioter, idioter"Hade nästan glömt det hände, men nu kom allt tillbaks. Gatan jag har gått förut, affären som är för långt bort, höghusen, lågstadiereaktionerna och alla frågor. En jacka som ser ut som en jag hållt i, en väg jag gått förut, en lukt som luktar som en rygg jag rört vid, saker som tar slut. Hjärtat, ryggen, nacken böjd, näven som har slagit mig i pannan, hälen som är av akillessorten. Huvudvärken tillhör någon annan nu, inget jag vill ha igen. Men den där jackan, den där vägen, korpars skri i bakgrunden när allting börjar om igen.
 

AVTRYCK

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback