Jag vänder ryggen till dig men jag vill att du ska stanna kvar. Jag vill att du ska se mig, se på mig när jag ger mig av

Försökte hålla kontakten, men i takt med att det gick, tiden gick. När man äntligen har träffat rätt och allting känns rätt, då blir det omöjligt på nåt sätt. Det blev aldrig sagt, men det var så stort; det finns ingenting som jag inte skulle ha gjort för att få bli din, för att få vara med dig, men det var liksom aldrig upp till mig. Jag kanske är dum, men innan du dör kommer du också fatta att du också är dum.

Utanför fönstret är det så kallt att varje andetag fryser till is, och här inne sitter jag och gömmer mig under ett rosa prinsesstäcke som väcker alldeles för mycket känslor. Sover bort flera dagar i det blå rummet med papperssvalorna i taket istället för att vara i skolan, åker tåg och dagdrömmer mig in i fel famnar och gråter över trasiga fotografier. Hej, jag heter Vendela och jag är expert på att falla tillbaka. Expert på att bry mig för mycket och känna för mycket långt efter att det fortfarande är acceptabelt att göra det. Expert på att aldrig kunna släppa taget.
 

AVTRYCK
Postat av: ida

vart har du köpt tygkassen?

Svar: rockhouse!
whirlwinds.blo.gg

2013-01-24 / 14:00:34
URL: http://eldflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback