I was the colour that you never found, too blind to see i never was around

 
Jag minns en kväll med skakiga ben och exploderande nervositet i början av oktober, en tågresa för en lokalbandsspelning och hur vi pratade bort en hel kväll. Jag minns de skakiga benen som nästan vek sig och föll omkull på asfalten längs med det långa röda staketet, läppar som blev nervöst söndertuggade, pinsamma tystnader och värmen från två kroppar som satt så tätt intill varandra att de snuddade varandra genom tyget på de svarta tröjorna, på ett rosa prinsesstäcke i ett mörkt rum när det sista dagsljuset precis försvunnit. Två ögonpar vars blickar ständigt förflyttades mellan varandra och en vägg fylld med fotografier, en rygg mjukt vilande över ett par tåspetsar, evighetslånga hejdåkramar i en famn vars lukt jag inte minns och ett par läppar mot en kind i ett ögonblick som kändes som hundra år och noll sekunder på samma gång.

Och jag minns sms som aldrig besvarades, att slukas i decembermörker och evigheter av tystnad och långa meddelanden fyllda med de mest otänkbara utav ord. Jag minns hur fotografier slets ner och lämnade två tomma hål på den blå väggen i samma sekund som alltihop plötsligt gick in i mitt huvud. Jag minns alla nätter och dagar jag gråtit ögonen tomma på tårar och skrikit in i kudden tills jag tappat rösten, jag minns varje gång jag brutit ihop på ett tåg, jag minns alla planer om att skicka iväg sms utan att någonsin förmå mig att göra det.
 
Men framför allt minns jag dig, och ditt sätt att förtrolla hela jävla mig.
Jag minns dig och jag minns allt det här, trots att det (och även jag) uppenbarligen suddats bort och försvunnit från ditt huvud för längesen. 
Jag minns alltid.

Några små delar ur en text jag publicerade i min lösenordsskyddade blogg. (Säg bara till om ni vill ha lösenordet)
Idag har jag även gosat med bebishästen, promenerat med bebishästen, bakat banan- och kolacupcakes och gjort en ny spellista.

AVTRYCK
Postat av: Anonym

Oj du skriver så fint. Skulle gärna vilja ha lösenordet c:

Svar: åh tack! well okej, då kan det ju vara bra om du talar om vem du är, ehe
whirlwinds.blo.gg

2013-01-27 / 17:36:55
Postat av: Vendela

Kan man få adressen och lösenordet tro? (Är Livsglitter på Twitter)

2013-02-11 / 16:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback