My heart it shattered, and my eyes they watered, and when I tried to speak I stuttered and my friends were like "whatever, you'll get someone better"

I wish I was your favourite girl, I wish you thought I was the reason you are in the world. I wish my smile was your favourite kind of smile, I wish the way that I dressed was your favourite kind of style. I wish you'd hold my hand when I was upset, I wish you'd never forget the look on my face when we first met. Basically, I wish that you loved me. I wish that you needed me, I wish that you knew when I said two sugars actually I meant three, I wish that without me your heart would break. I wish that without me you'd be spending the rest of your nights awake, I wish that without me you couldn't eat, I wish I was the last thing on your mind before you went to sleep.

All ork och motivation tycks ha försvunnit in bland snöstormarna och alla dagar består av samma trista, tråkiga rutiner. Kliva upp alldeles för tidigt, sminka och fixa hår i något slags halvvaket tillstånd, gå till stationen i mörkret, åka tåg med samma musik ständigt i hörlurarna, genomlida en hel skoldag, åka hem igen, gosa ner mig i sängen, sova, repeat. Kameran ligger dammig och kvarglömd i något hörn och jag kämpar mest för att inte falla tillbaka igen. De där desperata känslostormarna är bortblåsta och alla dagdrömmar handlar fortfarande om dig, men på ett helt annat sätt. Jag raderade allt för att glömma men i det här fallet känns det som en total omöjlighet att glömma utan att reda ut allting, men det känns lika omöjligt så istället sover jag bort så mycket tid jag bara kan för att slippa tänka.
Den senaste veckan har jag för övrigt tittat på melodifestivalen och blivit YOHIO-fangirl, sovit mig igenom historialektioner, sprungit omkring i secondhandbutiker utan att hitta något, köpt två glittriga stjärnmönstrade tröjor, klarat av en muntlig redovisning för första gången sedan typ i femman (!!!!!), druckit väldigt mycket pepsi max, gjort en ny spellista (är det nu vi ska låtsas som att vi inte känner varandra längre? <- klick), dragit på mig världens förkylning tack vare en idiot till idrottslärare, bakat cupcakes och haft fredagsmys på mcdonalds. 






AVTRYCK

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback