you better watch out, 'cause I like you / good things makes me vanish and go

I: gömmer mig för resten av världen på sängen i det blå rummet ute i skogen och när jag inte sträckläser halvfåniga kärleksböcker eller tittar på filmer som får mig att fnissande kura ihop mig till en liten boll med handen för munnen (fakta om mig: det är min reaktion varje gång jag ser kyssar eller söta par eller vad-fan-som-helst-som-innefattar-någon-form-av-kärlek på film) dricker jag te i en alldeles för stor tröja och tjocka gosiga strumpor, bläddrar igenom sms och fastnar med blicken på ett speciellt fotografi bland alla typ hundra foton som täcker väggen. väggen med alla fina bli-glad-av-bilder.
skriver långa blogginlägg och mobilanteckningar och sidor i något gammalt skrivblock fulla med drömmar tankar känslor, men i slutändan blir allt ändå så fånigt att jag knappt klarar av att läsa de själv utan att skämmas så istället försöker jag uttrycka mig genom konstant tumblrande, skapande av minst hundra spellistor, fotografier och konstiga målningar (jag kan inte ens måla. men jag gör det ändå) och genom att citera låttexter typ konstant. för andra har så mycket lättare att beskriva mina känslor sådär exakt och precis än vad jag själv någonsin kan göra;;
TO DIE BY YOUR SIDE IS SUCH A HEAVENLY WAY TO DIE / I'M GLAD I DIDN'T DIE BEFORE I MET YOU / VAD VILL DU? MEN KOM DÅ, JAG ÄR JU HÄR OCH VÄNTAR PÅ DIG / ALLA FRÅGAR OM JAG KÄNNER NÅGONTING FÖR DIG OCH JAG VILL SVARA ATT JAG KÄNNER FAN ALLT SOM GÅR ATT KÄNNA I MIG.
 
II: drömmer mig bort till någonstans långt ifrån mörker, regn och gråkalla novemberdagar: ett café i london eller en gata i berlin eller kanske en balkong i paris, och jag räknar ner dagarna tills klockan byter år och januari blir till februari som övergår till mars med lite varmare väder och smältande isar och kanske lite fågelkvitter här & där, som till sist förvandlas till aprilsol och vårkänslor överallt. tanken på våren som kommer närmre blandat med alla känslor jag aldrig klarar av att sätta ord på är väl det enda som kan få mig att överleva & orka ta mig igenom den här äckliga jävla skitvintern.
 
och för er som är intresserade;
spellista #1: you better watch out 'cause i like you
spellista #2: i'm just a dreamer but i'm hanging on


(för övrigt, sådär på tal om ingenting funderar jag på att ha en frågestund. fast har man ens sådana längre och skulle jag ens få några frågor då? äsch, jag kanske ska strunta i det)

AVTRYCK
Postat av: Evelina

hjälp vad fint

2012-11-20 / 11:08:37
URL: http://hippo.webblogg.se
Postat av: Anonym

jag skulle ställa frågor, haha.

2012-11-20 / 16:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback